EĞİTİMİN AMACI VE KAZANDIRDIKLARI:
Bireyler için Diksiyon ve Etkili Konuşma konusunun getirmiş olduğu korkulardan biri de topluluk önünde konuşmaktır. Bazen planlı bir konuşma yapmanız gerekirken bazen de tamamen anlık doğaçlama konuşmanız gerekebilir. Her iki durum da bireylerde stres yaratmakta ve bireylerin istediği akıcılıkta bir konuşma yapamamasına hatta bazen kekelemesine ve peltek konuşmasına sebep olmaktadır.
Etkili, ikna edici ve güven verici bir konuşma yapmak ve dinleyiciyi etkilemek her şeyden önce doğru bir Diksiyon ile mümkündür. Samimi, içten ve düzgün bir Diksiyon ile yapılan her konuşma, anlatılanları ilgiyle ve merakla dinletir.
Elbette ki etkili hitabette tek başına Diksiyon bilgisi de yeterli olmayacaktır. Bunun yanında konuşmacının beden dili kullanımı, sahne ve kürsü hâkimiyeti bazı durumlarda konu hâkimiyetinden daha çok önemsenmektedir.
Türkçe, yazıldığı gibi okunan bir dil değildir. Bu sebeple birçok kelimeyi yazıldığı gibi okumayı doğru Diksiyon kullanımı zannedenler, topluluk önünde komik duruma düşebilmektedirler. Sunum yapacak, topluluğa hitap edecek, müşterilerle sürekli muhatap olacak, seçimlere katılacak bireyler dinleyici karşısında istenmeyen durumlara düşmemek için öncelikle Diksiyon ve Etkili Konuşma Eğitimi almalıdırlar.
Ne dediğimiz kadar, nasıl dediğimiz de çok önemlidir.
Diksiyon ve Etkili Konuşma Eğitimi sadece standart konuşma dilinin öğretildiği bir eğitim değildir. Aynı zamanda doğru nefes alma, diyaframdan uzun süre nefes nefese kalmadan konuşabilme, sesi doğru kullanabilme gibi yetkinlikleri de geliştiren bir eğitimdir. Sesin tonundan vurgusuna, seçilen kelimelerden sahne ve kürsü kullanımına, aksesuar ve renk seçiminden mimik ve jestlere kadar birçok konuyu kapsayan bu eğitim, iletişim kurdukları kişilerde olumlu etki bırakmak isteyen herkesin faydalanabilmesini amaçlar.
EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR?
- Bu konuya ilgi duyan herkes katılabilir.
- Etkili bir iletişim kurmak isteyenler, doğru Türkçe ile konuşmak isteyenler
- Sunum yaparken zorluk çekenler
- Kürsü konuşması yapmakta zorlananlar
- İş görüşmelerine (mülakatlara) katılacak olanlar
- Topluluk içinde konuşurken heyecanlananlar
- Topluluk önünde konuşurken beden dilini kullanmakta zorlananlar
- İletişim kurarken ikna etmek ve güven vermek isteyenler
- Bürokratlar, siyasi parti mensupları ya da adayları
- STK mensupları
- İletişim alanında çalışanlar
- Müşteri ile direkt muhatap olanlar
- Çağrı merkezi çalışanları
- Medya alanında çalışanlar, çalışmak isteyenler
- Dublaj yaparak gelir elde etmek isteyenler
- Yüksek Lisans, Doktora yeterlilik sunumları yapacaklar
- Yöneticiler
- Yöneticilerine rapor vb. sunması gerekenler
- İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler alanlarında çalışanlar, çalışmak isteyenler
- Danışmanlar, Koçlar ve Mentorlar
- Öğretmenler, eğitmenler
- Satış ve pazarlama departmanları
- Müşteri ilişkileri yönetiminde çalışanlar, çalışmak isteyenler
- Öğrenciler, yeni mezunlar
- Yöresel şivesi olup, şivesiz konuşmak isteyenler
- Konuşurken olumlu bir izlenim bırakmak isteyenler
- Aniden ve doğaçlama konuşma yapamayanlar
- Hazır cevap olma yeteneğine sahip olmak isteyenler
- Etkili Hitabet, Diksiyon ve Güzel Konuşma alanlarında kendini geliştirmek isteyenler.